“اسب حیوان نجیبی است” در روز اول اکرانش در تهران ۱۶ میلیون تومان‌ فروخت
انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

 

“اسب حیوان نجیبی است” در روز اول اکرانش در تهران ۱۶ میلیون تومان‌ فروخت

“اسب حیوان نجیبی است” به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در روز اول اکرانش در تهران ۱۶میلیون تومان‌ فروخت.

بنا به اعلام فیلمیران پخش‌کننده “اسب حیوان نجیبی است”؛ “این فیلم از روز گذشته جمعه ۱۸ آذر ماه اکرانش آغاز شده و با وجود تعطیلی تعدادی از سالن‌هایش اما با استقبال خوبی همراه بوده است.”

“اسب حیوان نجیبی است” حذفیاتی کمتر از ۵ دقیقه دارد اما پخش تیزر کلامی آن ممنوع بوده و تنها تیزرهای عکسی آن پخش می شوند

در حالی که از دیروز تازه ترین دوره اکران سینماها با نمایش فیلم سینمایی “اسب حیوان نجیبی است” در گروه سینمایی عصرجدید آغاز شد، اخبار موثق حکایت از آن دارند که این فیلم با مقداری جرح و تعدیل نسبت به نسخه اصلی روی پرده رفت.

البته این حذفیات آن قدرها هم عجیب نیست چراکه دست اندرکاران اداره نظارت و ارزشیابی چنان که باید به اکران این فیلم علاقه نداشتند و صرفا به همین دلیل بود که طی حدودا نه ماهی که از آغاز سال میگذرد هیچ زمان اکرانی به این فیلم اختصاص داده نشد و حتی برخی از توقیف بودن فیلم، خبر دادند اما رایزنیهای فراوان میان تولیدکنندگان فیلم و اداره نظارت شرایطی فراهم کرد که بالاخره این فیلم اکران شود اما نه در یک زمان خوب بلکه در یکی از بدترین دوره های اکران!

بد نیست بدانید اداره نظارت در ابتدا اصرار شدیدی داشت که حداقل باید ۲۰ دقیقه ای از فیلم کم شود تا به آن اجازه نمایش دهند اما گفتگوهای فراوان کاهانی، مسئولان را قانع ساخت که به حذف ۱۰ دقیقه از فیلم رضایت دهند اما پافشاری شدید کاهانی مبنی بر اینکه کم شدن ۱۰ دقیقه از فیلمش به پایین آمدن بار معنایی آن منجر میشود سبب ساز آن شد که در نهایت دو طرف به کم کردن مدت زمانی کمتر از ۵ دقیقه از فیلم رضایت دهند. شنیده ها حکایت از آن دارند که این حذفیات بیشتر مرتبط با بخشهایی است که در آن رفتار یک کاراکتر ترنس که دچار اختلالات جنسی است، واکاوی میشود!

هرچند همین مقدار سانسور هم ممکن است دریافت ذهنی مخاطب را نسبت به ماجراهای فیلم زیر سوال ببرد اما به هر حال همین که یک فیلم تقریبا توقیفی توانسته با کمترین حذف روی پرده برود، جای خوشحالی دارد.

اما در کنار مساله حذفیات فیلم، عدم استفاده از تبلیغات میدانی و تلویزیونی برای معرفی این فیلم به مخاطبان از جمله مشکلات پیش روی «اسب حیوان نجیبی است» بوده چراکه در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت تا اکران این فیلم نه فقط هیچ بیلبوردی برای فیلم تدارک دیده نشده بلکه تیزر خاصی از آن هم در تلویزیون پخش نشده و به جز یکی دو سینما، هیچ سینمایی آنونس تبلیغی آن را نمایش نداده است.

جالب اینجاست که پخش تیزرهای کلامی و همچنین تیزرهایی که بخشی از فیلم در تیزر گنجانده شده باشد هم برای این فیلم ممنوع بوده و دست اندرکاران فقط میتوانند تیزرهایی که با کولاژ کردن تصاویری از فیلم ساخته شده اند را برای پخش ارائه کنند.

از کنار مشکل تیزر و بیلبورد هم که بگذریم به تاریخ عجیب اکران فیلم میرسیم؛ مساله اینجاست در شرایطی که تمام فیلمهای دوره جدید اکران از چهارشنبه آینده اکران میشوند فیلم تازه کاهانی  روز جمعه روی پرده رفت یعنی دقیقا یک روز بعد از تعطیلات مرتبط با سوگواری امام حسین(ع) که یقینا این مساله در استقبال مخاطبان از آن تاثیرگذار خوهد بود!

“اسب‌ حیوان نجیبی است” با نقش‌آفرینی رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی و باران کوثری پنجمین ساخته بلند عبدالرضا کاهانی پس از “آدم”، “آنجا”، “بیست” و “هیچ” است که در خلاصه داستان آمده است: “چند نفر در یک شب ناخواسته با هم همراه می‌شوند.”


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:اسب حيوان نجيبي است,فروش,
ارسال توسط علی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 175
بازدید ماه : 174
بازدید کل : 142549
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java